Meditation and lavender aromatherapy combinations reducing stress of health students
DOI:
https://doi.org/10.31101/ijhst.v1i1.942Keywords:
Health Student, Stress, Meditation, Lavender AromatherapyAbstract
References
Asmarani, F. L. (2018). Pengaruh Terapi Meditasi Terhadap Kejadian Hipertensi Pada Lansia Di Bpstw Provinsi DIY Unit Budi Luhur Kasihan Bantul. Jurnal Keperawatan Respati Yogyakarta, 5(1), 327-330.
Arifin, A. A. (2017) Meminimalisir Stres Belajar Siswa Melalui Teknik Meditasi Hening. Vol. 2 No.1 https://ojs.unpatti.ac.id/index.php/bkt/article/view/237/161
Berman, Snyder & Frandsen. (2016). Kozier & Erb’s fundamentals of nursing : concepts, practice, and process
Fendina, Fella. (2018). Efektivitas Pelatihan Meditas Pernapasan Dalam Menurunkan Tingkat Stres Pada Pendukung Sebaya ODHA.
https://dspace.uii.ac.id/bitstream/handle/12345678/5712/TESIS%2020FELLA%20FENDINA.pdf?sequence=1 isAllowed=y
Kurniawan, Yudi dan Sulisyarini, Indahria. (2016). Komunitas SEHATI (Sehat Jiwa dan Hati) Sebagai Intervensi Kesehatan Mental Berbasis Masyarakat
Maharani, S., & Rahmat, I. (2012). Efektifitas Pemberian Musik Mozart Dan Aromaterapi Terhadap Perubahan Tingkat Stres Mahasiswa Angkatan 2008 Dalam Menyusun Skripsi Di Stikes Aisyiyah Yogyakarta. Accessed on February 2018. http://digilib.unisayogya.ac.id/875/
Octav M, Juliatin Mulyati & June Samantha. (2016). Menurunkan Stres Akademik Mahasiswa/I Dengan Meditasi dan Yoga. Universitas Pembagunan Jaya. Accessed February,2018.https://www.researchgate.net/profil /Mellisa_O_Mariana/publication/311589264_MENURUNKAN_STRES_AKADEMIK_MAHASISWAI_DENGAN_MEDITASI_DAN_YOGA/links/584fe72608aed95c250b4d8/MENURUNKANSTRES-AKADEMIK-MAHASISWA-I-DENGAN-MEDITASI-DANYOGA.pdf?origin=publication_detail
Purwanti, Susi. (2012). Tingkat Stres Akademik Pada Mahasiswa Reguler Angkatan 2010 Fakultas Ilmu Kesehatan Universitas Indonesia.
Priyoto. (2014). Konsep Manajemen Stres. Yogyakarta: Nuha Medika
Primadiati, Rachmi. (2002).Aromaterapi Perawatan Alami Untuk Sehat & Cantik. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Primadita, Adhe. (2011). Efektivitas Intervensi Terapi Musik Klasik Terhadap Stress Dalam Menyusun Skripsi Pada Mahasiswa PSIK UNDIP Semarang. Accessed on March 2018
Rochdiat, Wahyu & Setiawan, Deden Iwan. (2016). Stressors Analysis in UNRIYO Students as A Basic to Develop Mental Health System in University Riskesdas. (2013) Riset Kesehatan Dasar. http://depkes.go.id/ Saam, Zulfan & Wahyuni, Sri. (2014). Psikologi Keperawatan. Jakarta: PT.Rajagrafindo Persada
Sudarya, I W., Bagia, I W., & Suwendra, I W. (2014). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Stres Pada Mahasiswa Dalam Penyusunan Skripsi Jurusan Manajemen Undiksa Angkatan 2009. Vol. 2 No 1 https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJM/article/view/4309 Tricintia, Y,. Ivana, T, & Agustina, D,. (2017). Pengaruh Pemberian Aromaterapi Lavender Terhadap Tingkat Stres Dalam Menjalani OSCE Mahasiswa Semester VI Angkatan VIII Di Stikes Suaka Insan Banjarmasin.
Widayani, N. K.T., Sutrisno & Riniasih, W. (2016). Pengaruh Aromaterapi Lavender Terhadap Penurunan Tingkat Stres Saat Penyusunan Skripsi Pada Mahasiswa S-1 Keperawatan STIKES An Nur Purwodadi. Vol 1 No1.http://ejournal.annurpurwodadi.ac.id/index.php/index/search/authors/view?fi
rstName=Ni%20Komang&middleName=Tri&lastName=Widayani&affiliation=STIKES%20An-Nur%20Purwodadi&country=IDYosep &
Sutini. (2014). Buku Ajar Keperawatan Jiwa dan Advance mental HealthNursing. Bandung : PT Refika Aditama
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
International Journal of Health Science and Technology allows readers to read, download, copy, distribute, print, search, or link to its articles' full texts and allows readers to use them for any other lawful purpose. The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions. Finally, the journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions
- Authors are allowed to archive their submitted article in an open access repository
- Authors are allowed to archive the final published article in an open access repository with an acknowledgment of its initial publication in this journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Generic License.